Home > La nostra llar

El Bosc és un espai ample, càlid i amb molta llum natural; on es respira l’ambient d’una llar. Consta d’un espai interior de 180 metres quadrats dividit en tres àrees segures i harmòniques per al joc, cadascuna d’elles per a cada grup de nens. A més, també hi ha:

  • 2 lavabos (un adaptat per infants i un altre per als adults)
  • 1 magatzem
  • 1 cuina totalment equipada
  • 1 habitació de descans
  • 1 espai exterior de 200 metres quadrats amb un sorral i un hort

El dia a dia en El Bosc:

  • El joc: Durant els primers 3 anys de vida els nens conquisten l’equilibri i el caminar dret, l’adquisició del llenguatge i l’establiment de la base del pensament cognitiu. Si a això hi afegim la tasca d’aprendre a relacionar-se, hem de tractar aquests assoliments amb el respecte més profund donada la seva complexitat. En aquesta etapa aprenen sobretot a través del joc i de la imitació. Els nens absorbeixen de l’entorn, per això necessiten un ambient segur, afectuós i estructurat, on les activitats ocorren en un context amb sentit. El joc és una activitat vital, perquè a través d’ella es cultiva la creativitat, la imaginació i la iniciativa. En el joc, el nen aprèn a relacionar-se. És per això, que en el període d’educació infantil la tasca fonamental radica en proporcionar un entorn saludable en el que es puguin establir uns bons hàbits de comportament, com la memòria, l’admiració, l’ordre, l’escolta i el gaudi del món natural. Es fomenta el valor artístic i la capacitat per crear i desenvolupar.
  • Els materials: Utilitzem elements de la natura per enriquir l’infant i al mateix temps aprendre de manera natural, és a dir, emprar materials com ara, fusta, pedra, pals, fulles, cotó, escorces d’arbres, minerals, diferents teles… Materials que conviden a desenvolupar els sentits, sense components químics i sense haver estat tractats. A més, són materials sense una finalitat concreta, amb molt valor sensorial i que fomenten la imaginació i l’enriquiment personal, que a més fa connectar al nen amb la natura i amb si mateix.
  • L’acompanyament: Respectant el seu espai i els seus interessos, ja que poden ser diferents per a cada infant. Cadascú té el seu ritme i el seu procés de maduració, ja que tots són diferents i hem de respectar aquesta individualitat. Les acompanyants sempre estan presents de forma conscient, sense preocupacions i neguits (intentant estar tranquil·les), donant-li tota l’atenció que necessiten o simplement observant i aprenent. Per estar tranquil, l’infant necessita saber quines són les rutines del seu dia a dia. El fet de saber-ho, els dóna seguretat i els ajuda a centrar tot el seu interès en una cosa concreta. Els nens necessiten tenir una regularitat, un ritme diari, ja que el món sencer té un ritme concret. L’ésser humà es regeix per ritmes com el de la respiració o el batec del cor.
  • Contes i rimes: Un dels objectius fonamentals dels 0 als 6 anys és que l’infant parli correctament. Si a més de la parla, li sumes el moviment de dits, activem la llengua i els llavis, ja que a nivell neurològic connecta el sistema nerviós. Això és el que aconseguim amb una senzilla rima i joc de dits.
  • L’horari (és orientatiu): 
    • De 8.30h a 9.00h: Entrada i joc lliure
    • De 9.00h a 9.30h: Benvinguda, rimes i cançons
    • De 9.30h a 10.00h: Activitat (se’ls convida a realitzar-la)
    • De 10.00h a 10.30h: Esmorzar
    • De 10.30 a 11.30h: Joc lliure al pati
    • De 11.30h a 12.00h: El conte
    • De 12.00h a 13.00h: Dinar
    • De 13.00h a 15.00h: Descans
    • De 15.00h a 16.00h: Joc lliure
    • De 16.00h a 16.30h: Berenar
    • De 16.30h a 17.00h: Sortida
    • De 17.00h a 17.30h: Acollida